המציאות החדשה שבה כמעט כל משפחה מסוגרת בתוך עצמה מורכבת וקשה במיוחד עבור כ-60,000 ניצולי השואה שחיים בישראל מתחת לקו העוני. מי שפוגשים אותם הם מתנדבי 'לחיות בכבוד' הפועלים מזה כעשרים שנה מול אוכלוסיות מוחלשות ומעבירים מזון למי שאין לו, בעיקר באזור גוש דן והמרכז.

מנכ"ל הארגון, ארז קרלשטיין, מספר כי במרוצת השנים האחרונות מתמקד ארגונו בסיוע לאוכלוסייה המבוגרת ובה ניצולי שואה רבים. "הגיל הממוצע הוא 85-90. זו אוכלוסייה בסיכון גבוה ומטבע הדברים הם בסגר כמעט מוחלט כדי שלא להיחשף לנגיף".

אנשי העמותה מעבירים למוקדי המגורים של האוכלוסייה הזו מדי יום מעל אלף מנות חמות לאוכלוסייה בקו העוני במקבצי דיור ברכזי קליטה. "המחלקים לא יכולים להיכנס לבניין. רק אדם אחד נכנס עם כל הציוד המוגן והמסיכה. הם מחלקים את האוכל בתוכם. זה מעודד אותם כשהם יודעים שלא שכחו אותם גם כשכל האוכלוסייה עסוקה בתוך עצמה".

לקראת ההמשך נערכים ב'לחיות בכבוד' להעברת המזון בחמגשיות על מנת להקל על החלוקה. עד כה "הסבתות", כלשונו של קרלנשטיין, הן שעסוקות בחלוקת המזון לשאר הדיירים.

"הם מאוד חושים מהידבקות כרגע, אבל הארגון שלנו ממשיך לעזור להם", אומר קרלנשטיין, "בלי זה הקיום שלהם הוא בתת תזונה. הם היו מסתפקים בלחמניה ולבן. מהקצבה שלהם הם צריכים לשלם גם לתרופות וגם סכום מסוים לדיור במקבץ". במציאות שכזו מזון מגוון ועשיר יותר אינו בנמצא עבורם.

Share:

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram

רוצים לקרוא עלינו עוד?

לתת את הנשמה ואת הלב

בימים מטורפים וקשים בימים של חוסר ודאות המתנדבים המדהימים שלנונותנים את הלב והנשמה ועושים ה – כ – ל בשביל לשמח את ניצולי השואה והקשישיםהם עוברים

איזו הפקה מטורפת, מדהימה וטעימה!!!

איזו הפקה מטורפת, מדהימה וטעימה !!! תחרות עוגות הדבש עם המומחים בתחומם:הקונדיטור – תומר אומנסקי Tomer Umanskyוהשפית – מיכל לוי-אלחלל מיכל לוי אלחלל – בלוג