זה לא סוד שבשנים האחרונות המצב הכלכלי במדינה הולך ונעשה יותר ויותר קשה. הראשונים לסבול מכל תקופה קשה הם תמיד החלשים ביותר בחברה. המטבח של עמותת "לחיות בכבוד" עובד בתפוקת שיא כל יום בכל ימות השנה כדי לספק מאות אלפי ארוחות חמות לקשישים וניצולי שואה. 

 

"בחגי תשרי הרשימה גדלה"

הנתונים המדאיגים מראים מצב לא פשוט. 212,400 קשישים בישראל חיים מתחת לקו העוני, מתוכם 40,000 ניצולי שואה. המטבח של העמותה מוציא כ-2,000 ארוחות חמות ביום ו-730,000 ארוחות בשנה. בחגי תשרי הרשימה גדלה אף יותר וזה מצריך היערכות אחרת מצד העמותה, פעיליה ומתנדביה. 

"בחגים האתגר של העמותה גדול יותר"

חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק ומשפחות רבות יחגגו בשולחן חג מפואר עם שפע מאכלים. לצד השפע הגדול, יש את אוכלוסיית הקשישים שסובלת ממחסור גדול וחיה מתחת לקו העוני. העמותה שנרתמת גם בחגים, דואגת להכין להם מארזים מהודרים הכוללים ארוחה יותר עשירה ועוד מגוון פינוקי חג בניהם יין, דבש ורימונים. 

מארזי הפינוקים והארוחות שמציעות כמות אוכל יותר גדולה, מעלים את הצורך ליותר תרומות. יותר מכך, בחגים, הרשימה הקבועה של הקשישים שמקבלים אוכל ביום יום גדלה ומתווספים אליה קשישים נוספים שזקוקים לסיוע בחג. 

ארז מנכ"ל העמותה מסביר: "החגים הם תקופה מאוד מאתגרת עבור העמותה שלנו כי ההיערכות שונה מהיום יום הרגיל. המטבח שלנו קטן ומחייב אותנו להשכיר מקום גדול שיאפשר הכנה של מארזים רבים. כמו כן, הטלפון לא מפסיק לצלצל והרשימות שלנו גדלות. בחגים אנו עוזרים ליותר אנשים ולכן כל תרומה חשובה ומסייעת בפעילות החשובה הזו".

 

"אני חושש שהאוכל לא יגיע"

בנוסף, הקרע בעם, חסימות הכבישים וההפגנות מקשים על קשישים וניצולי שואה רבים: "אני חושש כל יום שהאוכל שלנו לא יגיע", ציין אחד הקשישים באוזני מנדי, אחראי על פעילות המטבח של עמותת "לחיות בכבוד".

הם יודעים שיש מי שזוכר אותם

האוכל של העמותה וחבילות החג המפנקות הם הביטחון של כל אותם קשישים הנעזרים בעמותה. הם יכולים להיות בטוחים שלא משנה מה, יש מי שדואג להם, גם אם בחוץ מתרחשת מגפה כמו בתקופת הקורונה וגם אם יש הפגנות וחסימות כבישים. 

מנדי מספר: "חשוב להבין, האוכל הוא הביטחון התזונתי שלהם, לפעמים היחיד ביום. כל דבר קטן מערער אותם, אבל אנחנו תמיד שם והם יכולים להיות בטוחים שלא משנה מה הארוחה שלהם תגיע אליהם וכן, גם בחגים. אנחנו הביטחון התזונתי שלהם וגם תשומת הלב. הם יודעים שיש מי שלא שוכח אותם."

מה הדרך הטובה ביותר לסייע לקשישים של העמותה?

ניתן לסייע לקשישים וניצולי שואה במספר אפיקים שונים. ניתן להתנדב במטבח העמותה, לארוז את מארזי החג וחבילות המזון ולשנע אותם. כמו כן, ניתן גם להעניק תרומות כספיות. מי שמעוניין לסייע בארוחות חג לקשיש אחד לראש השנה, יוכל לתרום 175 שקלים. ניתן גם לתרום 300 שקלים לקשיש / ניצול שואה וכך להוסיף למארז הארוחות לחג גם פינוקים מגניבים ובריאים. ומי שיש באפשרותו לסייע יותר, יוכל לתרום 800 שקלים למארז ארוחות לכל חגי תשרי.  

ארז מסכם: "אוכלוסיית הקשישים בישראל זקוקה לנו כל יום ביומו ובמיוחד בחגים שהופכים יותר ויותר מאתגרים לכולם, אז להם, על אחת וכמה. כל תרומה והתנדבות שמגיעה אל העמותה היא מבורכת ודואגת לעוד קשישים לארוחות חמות ומזינות ובחגים גם למארזים משמחים".

Share:

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram

רוצים לקרוא עלינו עוד?

לתת את הנשמה ואת הלב

בימים מטורפים וקשים בימים של חוסר ודאות המתנדבים המדהימים שלנונותנים את הלב והנשמה ועושים ה – כ – ל בשביל לשמח את ניצולי השואה והקשישיםהם עוברים

איזו הפקה מטורפת, מדהימה וטעימה!!!

איזו הפקה מטורפת, מדהימה וטעימה !!! תחרות עוגות הדבש עם המומחים בתחומם:הקונדיטור – תומר אומנסקי Tomer Umanskyוהשפית – מיכל לוי-אלחלל מיכל לוי אלחלל – בלוג